Niezależnie od branży, na rynku możemy znaleźć wiele błyszczących i krzyczących poprzez odblaskowe kolory i folie, projektów opakowań. Ten rodzaj promocji i estetyki możemy wyrzucić z naszych głów, ponieważ wraz z rosnącym postępem w zdrowiu, ludzie stają się świadomi nie tylko składników w swoich produktach, ale także dbają znacznie bardziej o środowiskowy i społeczny wpływ na wytwarzanie, pakowanie i dystrybucję tych produktów.

Dzisiejszy konsument potrzebuje przejrzystości, a jego wybory całkowicie przekształcają przemysł CPG – tutaj właśnie zaczyna się obowiązek proponowania zrównoważonych rozwiązań wizualnych i estetycznych przez agencje zajmujące się projektowaniem.

Poniżej przedstawiamy 3 trendy, które (mamy nadzieję) skłonią Cię do bardziej zrównoważonego i ekologicznego podejścia do pakowania i produkcji:

TREND 1 – MNIEJ ZNACZY WIĘCEJ

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na wyeliminowanie zbędnych odpadów jest użycie minimalnej ilości materiału przy tworzeniu opakowania. W świecie CPG, oznacza to twórcze sposoby wykorzystania materiału do podstawowych celów tj. ochrona produktu i przekazanie informacji o produkcie.

Jednym z takich przykładów jest pudełko na buty Allbirds. Skrzynka działa jak klasyczne pudełko na buty, mające na celu transport z magazynu do domu. W przypadku większości zakupów via sklep internetowy, niestety otrzymasz buty wewnątrz pudełka producenta, które dodatkowo znajduje się w folii nadawczej – folia wydaje się być nadmiernym zużyciem materiału. Szczególnie przy tak trwałym produkcie jakim są buty.

recycling, packaging, pakowanie, opakowania

TREND 2 – PROJEKTOWANIE NAJLEPSZYCH ŚMIECI

Postaw na eco. Po zminimalizowaniu ilości materiału przy pakowaniu, następnym krokiem jest wybranie odpowiednich materiałów, która nie będą rozkładać się przez setki lat. Recykling jest świetnym rozwiązaniem! Recykling biodegradowalny jeszcze lepszym! Jesteśmy zakochani w papierowych opakowaniach, ponieważ prezentują się świetnie i same proszą się o kompostowanie.

Saltwater Brewery wie, że plastikowe sześciopakowe pierścienie często kończą się zanieczyszczeniem środowiska i mogą zaszkodzić żyjącym w nim istotom, dlatego opracowali biodegradowalny (i jadalny!!) sześciopakowy uchwyt, wykonany z resztek jęczmienia i chmielu, pozostających z procesu ważenia piwa.

brand care warsaw

TREND 3 – UPCYCLING

Upcycling polega na znalezieniu sposobów na stworzenie czegoś z materiałów, które w przeciwnym razie byłyby marnotrawstwem.

Jednym z przykładów, który był szczególnie piękny estetycznie, jest butelka rumu Fitzroy – z detalem w postaci nakrętki wykonanej ze stopionej etykiety Coca-Coli. Naprawdę robi wrażenie, fakt że udało się zamienić stare i brzydkie etykiety w tak wyrafinowaną i stylową nakrętkę.

opakowania ekskluzywne, packaging, warszawa